Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
cloudcamp_500x375

Admincons deltok på Cloudcamp 2017

Også i år hadde 24SevenOffice invitert til en dag med innovasjon

24SevenOffice arrangerte i år CloudCamp for fjerde gang. Arrangementet har vært fullbooket tidlig hvert eneste år - og har som mål å gi inspirasjon og innspill rundt hvordan regnskapsbedrifter skal lykkes i fremtiden. Over 500 deltakere fikk mye å tenke på den siste torsdagen i oktober, da Cloudcamp fylte Rockefeller med regnskapsførere og andre partnere av 24SevenOffice. Admincons har vært en foretrukket partner på logistikk-løsninger og hadde som vanlig en stand som ble jevnlig besøkt denne dagen. Mange nye potensielle kunder var innom og fikk forhåpentlig svar på det de ønsket, noe vi ser av responsen i ettertid. Vi kan allerede notere at flere av de vi fikk en første kontakt med på Cloudcamp, har etterspurt tilbud.      

Over halvparten av nye installasjoner velger skybasert løsning

Det er en vridning også i vårt segment mot løsninger lagt opp i skya

Admincons har gjennom de siste årene utviklet et spennende samarbeid med on4u, et selskap som leverer "Den Norske Nettskyen", med base på Kongsberg. De tilbyr fleksible og driftssikre skybaserte løsninger, hvor du som kunde sikres en oppdatert og optimalisert driftsløsning for dine butikkdata-systemer, lagret på servere plassert i Norge. Også for kunder med åpningstider utover normalen, og strenge krav til oppetid, ser vi at denne løsningen er riktig. Vi opplever at denne typen tjenester blir mer og mer etterspurt, og nå har vi flere ny-installasjoner i skyløsning, enn på lokal server. Vårt samarbeid med on4u er medvirkende til at vi trygt anbefaler våre kunder å gå over til deres skyløsning.  

Stangholmen logo_350x166

Stangholmen fyr valgte Admincons

Det idylliske sommerstedet i skjærgården utenfor Risør bruker nå PCK

Stangholmen fyr ligger på en liten øy rett utenfor Risør og har både en utmerket restaurant, kro, bar og kiosk - samt en amfiscene for utendørs konserter. Stedet er rett og slett fantastisk og like sjarmerende i strålende sol som i ruskevær når bølgene slår over svabergene. Eier og driver Dag Eikeland har valgt å bytte ut kassaløsningene på Stangholmen og vi i Admincons er stolte over at vi fikk oppdraget med å implementere PCK på alle salgspunkter på øya. Det har vært et interessant og spennende prosjekt for oss. Nå gleder vi oss til sommeren starter for alvor og gjestene strømmer på. Vi takker Stangholmen Fyr for tilliten så langt, og ser fram til et langt og fruktbart samarbeid. For de som ennå ikke har besøkt Stangholmen - stedet må oppleves! Det går båt fra brygga i Risør hver halvtime fra tidlig morgen til sen kveld i hele sommer

Trenger du VIPPS, så hjelper vi deg

Flere og flere får forespørsler om de kan ta imot betaling med VIPPS

VIPPS er blitt en svært populær betalingsmetode, og DnB har i samarbeid med over 100 andre banker blitt enige om denne løsningen for mobile betalinger. Vil du ha et oppsett for VIPPS på din PCKasse, ta kontakt med oss. Vi kan hjelpe med oppsett for mottak av VIPPS, og sikrer at du får en løsning som innfrir kundens forventninger, samtidig som du har full kontroll, og det er enkelt å håndtere for din regnskapsfører.

Vellykket seminar på Color Festival

Admincons gjennomførte i uke 11 et "PÅFYLLSEMINAR" for kunder og partnere

Mandag 13. mars møtte mer enn 30 kunder og partnere opp på Hjortneskaia for å bli med på "PÅFYLLSEMINAR 2017", et todagers seminar ombord på Kielferja Color Festvial. Daglig leder i Admincons as, Hans Kristensen ønsket velkommen og innledet med en gjennomgang av den nye kassaloven som trådde i kraft 1.1.2017. Deretter var det flere interessante presentasjoner fra gode partnere, før deltagerne ble delt inn i grupper som jobbet seg gjennom fem ulike workshops. I hver workshop fikk de konkrete oppgaver å løse med relevans til daglig bruk av PCK, og det var ingenting å utesette på engasjement og innsats. Hver workshop skulle gjennomføres på 45 minutter, men uten unntak ble gruppene sittende over avsatt tid for å jobbe. Dermed ble arbeidsøktene lange og pausene korte. Det kom fram mange gode løsninger og de fleste fikk noen a-ha opplevelser underveis, når de i dialog med andre brukere fant nye (for mange) funksjoner i PCK. Med litt veiledning fra ansatte i Admincons jobbet gruppene målrettet og de fant gode løsninger på f eks, effektivising av vareflyt, avrunding av utsalgspriser og "klipp og lim". Med den rammen Color Fantay gir ble det også friske diskusjoner i pausene og rundt matbordet, og alle var enige om at seminaret levde opp til navnet. Det var konsensus i gruppen om at det å sette av to døgn til dette var vel verdt tiden som ble investert. Oppgavene med besvarelser sendes ut til alle deltagerne, og Admincons inviterer til nytt brukerseminar helt i starten av 2019.